Sanal Alem

Aliexpress Alıcı Koruması Nedir, Nasıl Kullanılır?

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Aliexpress, alıcıların güvenle alışveriş yapabilmeleri amacı ile “aliexpress alıcı koruması” sistemini uygulamaktadır. Bu uygulama sayeyinde bozuk, kırık, yanlış ve açıklamadan farklı ürün gelmesi durumunda yada aliexpress’ den sipariş ettiğini ürünün elinize ulaşmadığı durumlarda kısmi yada tam para iadesi alabilmenizi sağlar.

Aliexpress alıcı koruması hangi durumlarda kullanılabilir?

Aliexpress alıcı koruması aşağıdaki durumların oluşması halinde kullanılabilir.

  • Satıcının vaad ettiği teslimat süresi içerisinde ürünün size ulaşmaması
  • Ürünün kırık, bozuk gelmesi
  • Yanlış ürün gelmesi yada gönderilen ürünün açıklamalardaki özellikleri karşılamaması
  • Orjinal olarak belirtilen ve güvence altına alınan ürünün orjinal olmaması

Unutmadan hatırlatmak isterim ki, aliexpress alıcı koruması sadece aliexpress.com üzerinden yapılan alışverişlerde geçerlidir. Öyleki bazı satıcılar ücretin banka havalesi başka bir hesaba ile yapılmasını isteyebilirler. Bu durumda aliexpress alıcı koruması kullanılamaz ve aliexpress para iadesi yapılamaz.

Aliexpress alıcı koruması nasıl kullanılır?

Aliexpress.com yukarıdaki şartlar gerçekleştiğinde alıcı koruma sisstemini kullanabileceğinizi belirtir. Ürün elinize ulaşmadığında tam para iadesi isteyebilirsiniz. Öncelikle ürün bozuk kırık veya yanlış geldiğinde ürünü onaylamayın. Ve satıcıya mesaj yazarak durumu bildirin ve talebinizi iletin. Bu şekilde satıcı ile çözüm bulamazsanız alıcı koruması için işlemleri başlatın. Ürün gelmedi ise ve kırık bozuk yanlış ve sahte ürün geldiğinde aliexpress.com içerisindeki siparişlerim sekmesine tıklayın. İlgili siparişinizi seçin ve “Open Dispute” yada “uyuşmazlık açın” bağlantısına tıklayın.

Mesaj kısmına gerekli açıklamalarınızı yazın problemli ürününüzün sorunlarınıza yönelik kanıtlarınızı (fotoğraf, video) yükleyin.  Çözüm önerinizi sunun ve güzel bir açıklama ile gönderin. (Açıklamayı ingilizce yazarsanız iyi olur). Tam para iadesi mi yoksa yeni ürün gönderimi mi istiyorsanız bunu belirtin.

Aliexpress dispute açtığınızda satıcı ile anlaşmanız için  15 gün süre tanır. Bu sürenin 3. gününden sonra hala çözüm bulamamış iseniz “modify” düğmesine tıklayarak anlaşmazlığı bir üst seviyeye taşıyın. (ilk 3 gün bu işlem yapılamaz). Bu durumda devam eden süreçte aliexpres yetkilileri başvurunuzu inceleyecek ve değerlendirecektir.  Aliexpress size ve satıcıya bir uyuşma, anlaşma önerisi sunacaktır. Bu öneriyi kabul edebilir veya tam para iadesinde ısrarcı olabilirsiniz. Satıcı 3 gün içerisinde olumlu yada olumsuz dönüş yapmaz ve anlaşmak istemez ise aliexpress 3 gün sonucunda sizin istediğiniz önerdiğiniz yönde karar vererek uyuşmazlığı yani aliexpress dispute talebinizi kapatacaktır.

Eğer haklı görülür ve para iadesi talebiniz haklı bulunursa aliexpress para iadesi 10 gün içinde ödeme yaptığınız karta yada hesaba yapılacaktır.

Yorum yapın