Hobi

Kross Hexagon R6 Bisiklet İncelemesi

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Uzun zamandır aklımda olan bir konuydu bisiklete geri dönmek. Hareketsiz şehir hayatından biraz da olsa sıyrılmak istedim. Bunun en kolay yollarından biri şüphesiz bisiklet. Bu amaçla bir çok markayı inceledim. 1000-1500 TL arasında bisikletleri incelemeye başladım. Ve en sonunda Kross Hexagon R6 modelinde karar kıldım. ve Kross Hexagon R6 incelemesi ile sizlere bazı konularda bilgiler aktaracağım.

Kross Polonya menşeili bir bisiklet üreticisi. Hexagon R6 markanın giriş – orta seviye bisikleti. Bisikleti 1400 TL ye satın aldım.  Genel olarak hoşuma giden bir yapıya sahip. Bisiklette özellik kadar bisiklet ısınmanız da önemlidir. Bu açıdan bisikleti beğenerek aldım diyebilirim. Kross Hexagon R6 27,5″ jant çapına sahip. Medium boy yani 19 ” kadro boyuna sahip modem benim için tam oldu diyebilirim.  Bu arada 176 cm boyunda bir biniciyim.

Hexagon R6 özellik ve kullanılan parçalar olarak da fiyatına göre oldukça iyi. Bu modeli almadan önce kron xc 150 modeli ile arasında gelip gittim. Ancak Hexagon R6 hem görünüş hem de özellik olarak çok daha içime sinmişti. Kadroda “Alüminyum Performance” olarak tanımladıkları sağlamlığı ve kırılma direnci arttırılmış 6061 alaşımı kullanılmış. Ağırlık olarak katalogda 13.2 kg olarak belirtilmiş ancak bisiklet kesinlikle 13 kg değil. Ayaklığı ile beraber bisiklet 15 kilogram civarında geliyor.

Fren sistemi olarak bisiklette Tektro HDC-300 hidrolik disk frenler kullanılmış. Fren kolu olarak da Tektro Disc HDC-300 kullanılmış. Bu sistem 160 mm çapında çelik disklerle tamamlanmış. Hidrolik sistemde mineral yağ kullanılıyor. Aslında en çok aklımda soru işareti olan konu bu nokta idi. 95 kilo gibi ağır bir yapıya sahip olmam nedeni ile frenlerin performansını oldukça merak ediyordum. Bisikletimi aldıktan sonra 14.4 km’ lik bir sürüş yaptım (bu arada çok hamlamışım.) Bu sürüşte rampa aşağı oldukça hızlanabileceğim noktalar da oldu. Buralarda fren sistemini deneme fırsatım oldu. Açıkçası stabil çalışması ve durma mesafesi beni tatmin etti. Bakalım uzun kullanımda neler olacak zamanla göreceğiz.

Ön vites olarak Shimano Tourney TY-500, arka vites de Shimano Alivio RD-M4000 kullanılmış. Genel olarak oldukça stabil çalışıyorlar. Hiç takılma olmaksızın sorunsuz vites geçişleri sağlıyorlar. Vites değiştirici kol olarak da Shimano Altus SL-M310 3X8 kullanılmış. Bence oldukça stabil çalışmakta.

Ön maşa ve süspansiyonda SR Suntour XCT V4 kullanılmış. Bildiğimiz gibi bu maşada süspansiyon kilitleme ve süspansiyon sertliğini ayarlayabilme özelliği var. Kullanışlı olduğunu düşündüğüm bu özellik arazi ve engebeli alanlarda süspansiyon sertliğini ayarlayabiliriz.

Üzerindeki lastikler Mitas Ocelot 27,5″x2,1″. Rubenanın devamı olan Mitas’ ın bu lastikleri ortalama lastikler olarak tanımlanabilir. Bazı kullanıcılar lastiklerin çabuk bittiğini söyelse de bunu zamanla tecrübe edeceğiz.

Sele olarak velo bir sele kullanılmış. Sele jel takviyeli değil. Eleştireceğim en önemli nokta bu diyebilirim. Çok fazla rahatsızlık vermese de yinede rahatsız diyebilirim. Jel takviyeli selenin çok daha konforlu olacağı aşikar. Pedal plastik ve metal iskeletli bir pedal. Kısa sürüş tecrübemde ayağımdan hiç kaymadı.

Kross, Ön ve arka göbek tercihi Joy Tech D041DSE ve Joy Tech D142DSE den yana kullanılmış. Taiwan ürtimi b u göbekler hakkında fazla bilgiye sahip olmamakla beraber ilerleyen zamanda tecrübe edeceğiz.

Kısacası Kross Hexagon R6 benim ihtiyaçlarımı karşılayan bir bisiklet. İlk kullanımda sorun teşkil eden herhangi bir durumla karşılaşmadım. Stabil çalışması ve etkili frenleme ile beğenimi kazandı. Süspansiyon iyi çalışıyor.  Kross Hexagon R6 da eleştirebileceğim en önemli nokta yukarıda da belirttiğim gibi sele. Bu fiyatlarda bir MTB bisiklet düşünenler için  Kross Hexagon R6 yı önerebilirim. Güzellik göreceli olmasına rağmen estetik ve şıklık açısından da bana göre göze hoş gelen bir bisiklet.

Bisiklet hakkında sormak istediklerinizi yorum kısmından sorarsanız yanıtlamaya çalışacağım.

 


 

 

 

 

 

3 Yorumlar

  1. Öncelikle bu detaylı yazınız için teşekkür ederim elinize sağlık. 17.07.2018 itibari ile ikinci el aldığım bisiklet R6 oldu. Bianchi mi, Carraro mu, kron mu derken bu bisiklet tesadüfen karşıma çıktı. Söylediğiniz gibi malzeme kalitesi benim de çok hoşuma gitti. Ufak tefek sorunları var onları zamanla halledeceğim. Jant ayarı biraz bozuk ince bir ayar istiyor, ön aktarıcıda istediğim gibi çalışmıyor ona da bir ince ayar yapacağım.
    Size bir sorum olacak. Hızlandıktan sonra arka frene orta sertlikte asılınca tır tır tır ses geliyor. Sizce neden olabilir? Aklıma ilk balatanın bitmiş olabileceği geldi. Çünkü disk üzerindeki deliklere temas ettiği için ses geldiği çok açık. Siz ne dersiniz.

    • E. TEK Cevapla

      Merhabalar, bende şu anda anlattığınız şekilde bir ses gelmiyor. Balatalar muhtemel sorun gibi görünüyor. Jant ve aktarıcı ayarı olayını ise servisle konuşun çözülecektir mutlaka.

  2. Akifcan Kara Cevapla

    bende de kross hexagon r5 var ben çok seviyorum bisikletimi ama türkiye pek ünlü değil kross markası bisikletforum da bile konu açmamışlar

Yorum yapın