Ordan Burdan Şurdan

Yeşil Pasaport (Hususi Pasaport) Çıkartma Rehberi

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr

Yeşil pasaport olarak bilinen hususi pasaportlar Türkiye Cumhuriyeti’ nin belli şartları taşıyan vatandaşlara verdiği özel bir pasaport türüdür. Bu pasaporta sahip olmak için yasa ile belirtilen özelliklere haiz olunması gerekmektedir. Bu bağlamda bazı devlet memurları da yeşil pasaport alabilmektedir. Yeşil pasaport almak isteyen memurların öncelikle 3 derecede ve daha üst derecelerde (3, 2 ve 1) görev yapmaları yada bu dereceden emekli olmaları gerekmektedir. Bu şartlara sahip olan bazı memurlar kendilerine, eşlerine, 25 yaşını aşmamış okuyan veya 18 yaş altındaki çocuklarına yeşil pasaport alabilme hakkına sahiptirler.

Peki nedir bu yeşil pasaport, ayrıcalıkları nelerdir?

Yeşil pasaport (hususi pasaport)’ un belki de en özemli özelliği 60 dan fazla ülke için vize muafiyeti olmasıdır. Yani vize işlemleri ile uğraşmadan bu ülkelere giriş yapabilirsiniz. Yine yeşil pasaportlar, pasaport harcından muaftır. Yeşil pasaportun avantajları arasında bu iki nokta önem taşımaktadır.

Memurlar nasıl yeşil pasaport alabilir? Yeşil pasaport almak için nasıl başvuru yapılır?

Yukarıda da belirttiğimiz gibi her memur yeşil pasaport alamaz. Öncelikle 3. dereceye ve daha alt derecelerde görev yapması ve bazı kadrolarda görev yapabilen memurlar yeşil pasaport alabilir. Örneğin hizmetli kadrosu gibi bazı kadrolarda görev yapan memurlar yeşil pasaport alamazlar.

3. dereceye inen bir memur yeşil pasaport başvurusu yapabilir.  bunun için öncelikle pasaport çıkartmak istediği kişilere ait ( 0 yaşında çocuk için bile fotoğraf şarttır) biometrik fotoğraflar (3 adet) nüfus cüzdanları yanında olmalıdır.

Yeşil pasaport başvuruları online olarak yapılamaktadır. Bu nedenle bireysel ve fiziki başvuru gerekmektedir. Bir memur yeşil pasaport çıkartmak için önce bağlı olduğu kuruma (sağlık müdürlüğü, milli eğitim müdürlüğü, nüfus müdürlüğü gibi) başvurmalıdır. Personel işlemleri ile ilgilenen birime başvurarak yeşil pasaport talep yazısı almalıdır. Bu yazı müdürlüğünüzde matbu olarak mevcuttur.  Bu aşamada Yeşil pasaport çıkartmak istediğiniz aile bireyleri ve kendinizin 1 adet biyometrik fotoğrafı ve nüfus cüzdanları gerekiyor. İlgili form ve yazı burada kimlik bilgileriniz esas alınarak doldurulacaktır. Sonrasında ilk önce siz hususi pasaport talep yazını imzalayacaksınız. daha sonrasında yetkili amir tarafından bu yazının imzalanması gerekmektedir. Sonrasında İlgili yazı giden evrağa kaydedilip tarih ve sayı numarası alınmalıdır. Memurun yeşil pasaport başvurusu aşamasında kurumundaki işi bu noktada sona eriyor.

Kurumunuzdan yukarıdaki işlemleri tamamladıktan sonra artık Emniyet Müdürlüğü pasaport şubesine elinizdeki talep yazısı 2 adet biyometrik fotoğraf ve pasaport çıkartacak kişilerin hepsi ile gidilmelidir. Emniyet Müdürlüğü pasaport şubeye gittiğinizde pasaport defter bedeli olan kişi başı 94 TL vergi dairesi gişesine yatırıldıktan sonra parmak iziniz alınacak. Sonrasında pasaport çıkartılacak çocuk var ise anne ve baba muvakatname verecekler. Bu işlemlerden sonra hususi pasaport başvurunuz tamamlanacak ve 5 gün içerisinde yeşil pasaportunuz  adresinize gönderilecektir.

Yorum yapın